farwest of norway

in the farwest of norway i now live. its so far you have to fly for a really long time to get there. and when you get there they speak english and drive big trucks. but my bestfriend lives here. we live in a one bedroom with a dirty pool outside.

Sunday, January 14, 2007

time to leave...

har vel i grunn fatt med dere at vi ikke trives sa godt her i sacramento...helt siden vi kom hit i slutten av august har det i grunn vert lukka dorer overalt! helt i fra nar bilen til scott og devon stoppa pa vei til a hente oss pa flyplassen nar vi forst kom hit, til a finne et sted her i riktig prisklasse, til a ikke finne en menighet eller venner i grunn. til at jeg ikke kunne ga fulltid pa skolen pga en matteklasse jeg mangla. ingenting har liksom funka, tvert i mot. jeg fikk jobb og det var bra, ikke bra betalt, men grei jobb. utenom det gikk det i grunn ikke lang tid for vi skjonte at dette ikke var noe blivende sted for oss!

nar scott, kennys kamerat og business dude var i en motorsykkel ulykke og sitter i rullestol med et bein som ikke kan bli gatt pa skikkelig pa iallefall 1-2 ar, da var det pa tide a dra syntes vi. construction businessen dems pa is og kenny bestemte seg for at det er jo ikke det han vil satse pa, men ga tilbake pa skole og fa en master i teologi fra skolen han gikk pa i Portland, Oregon. sa etter mye tenking og prating og skriving av budsjetter, (husker briskeby, diverse budsjett skrivinger..), og etter en forstaelsesfull prat med huseier, sa er vi ute herfra i midten av februar.

vi drar til portland da for a finne et sted a flytte inn, sa drar vi tilbake med flyttelasset til forste mars ca. vi gleder oss masse masse!!
vi visste vel egentlig hele tida at sacramento ikke er var greie, men det trudde det ville funke bedre med jobben til kenny. men vi savner by sa masse! vi er ikke klare for suburb og kjopesentre og upperclass rikinger med svere biler... vil aldri bli forhapentligvis!
kenny har bodd i portland i 5 ar eller noe for han flytta til san francisco like for jeg kom dit, sa han har masse folk der og liker byen. jeg har bare vert der i noen timer for sammen med ane gunhild, men trur jeg kommer til a like det etter det jeg veit og horer. litt nermere norge og oslo i type folk, lynne, stil, regn og kaldt, musikksmak og god kaffe!
sa planen blir a fa noen jobb og et billig sted a bo, noe som er mye letter der for alt er mye billigere. vi har jo hittil bodd i den aller dyreste staten i usa og det er ikke verdt det!
og sa byne pa skole etterhvert og bli ferdig snart for min del... jeg kom jo til SF for a ga pa skole, men livet overrasker og man ma ta det som kommer. og det har tatt litt andre vendinger de siste to ara enn jeg hadde planlagt, sa dette skolegreiene tar sin tid. jeg er utalmodig med a bli ferdig, og det vil skje sa fort som mulig.
uansett. det er planen og vi er pretty excited.... can't wait to get out of here actually!

sa kenny bynte sa klart a pakke med en gang vi prata med huseier, sa na er alle bokene i esker, sofaen pa kjokkenet og gassoven pa sa mye vi kan med alle andre dorer lukka til kjokkenet for a holde pa varmen littegrann. det er nemlig minusgrader her, noe ingen hus er laga for! sa vi bor pa kjokkenet i grunn and we'r lovin it.

LOVE c

3 Comments:

  • At 1:41 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hei gode søster!

    Savner deg så masse akkurat nå assa. Gratulerer med 1 år bryllupsdag da dere! Er så glad at du møtte Kenny, dere er virkelig fine sammen. Husker du ringte meg midt på natta! Gleder meg så masse til å komme på besøk, skal ringe air france i dag. Skype en dag eller? Saaavner deg! Klem Marie.

     
  • At 12:35 PM, Anonymous Anonymous said…

    høres fornuftig ut.
    sprøtt i grunn, for jeg leser om blue like jazz...der står det jo en hel del om portland så føler liksom at jeg har vært der litt.

    takk for fin mail.
    blir jo omtrent ikke søvn da..

     
  • At 8:40 PM, Blogger Veronica said…

    Ville bare si at jeg er her stadig vekk. Fint å kunne følge med i livet ditt :)

    Kjempeklem fra Vera

     

Post a Comment

<< Home